Scroll
TEAL har fokus på et attraktivt og bærekraftig helårs reiseliv. Vi hjelper deg med å identifisere og utvikle ditt reiselivsprodukt. Gjestetilfredshet, opplevelseskvalitet og historiefortelling står sentralt i vårt arbeid. Våre forretningsutviklere har fokus på økonomisk og konkurransedyktig bærekraftig verdiskapning.
Kontakt ossMålbedrift i TEAL siden januar 2023.
På bare kort tid har Blizbi utviklet seg fra en idé om tilgjengelighet og bevegelse, til en teknologisk løsning med globalt potensial.
Historien
Blizbi startet med en enkel tanke: Det burde være lettere å finne aktiviteter i nærheten, uten å måtte lete. Sammen med TEAL ble idéen testet gjennom markeds-undersøkelser, og gründer Helene Birkeland startet reisen mot å utvikle en helt ny løsning. Med en sterk driv og ekte engasjement for å få folk ut, ble Blizbi født – en app som skal gjøre det lettere å ha det gøy.
Veivalg og utvikling
Sammen med TEAL er det utviklet en tydelig forretningsmodell, jobbet frem navn og merkevare, hentet støtte til investorkommunikasjon og koblet på utviklingspartnere. Blizbi er fortsatt i startfasen, og pilot av betaversjonen i Stavanger og Ryfylke er et viktig steg mot et større marked både nasjonalt og internasjonalt.
"Dette hadde jeg ikke fått til uten deres støtte!" - Helene Birkeland, daglig leder og gründer av Blizbi.
Forretningsutvikler: Bent Hansen
Design: Camilla Rosenlund
Nettside: https://blizbi.no/
Prosjekt i TEAL siden november 2024.
Tomatfestivalen på Finnøy har i over 20 år samlet folk, smaker og engasjement i hjertet av Ryfylke og i år (2025) fikk tomaten og matproduksjonen en enda tydeligere plass i festivalopplevelsen.
Historien
Festivalen ble etablert for å løfte frem det unike ved Finnøy og Ryfylke gjennom gode opplevelser, lokal mat og engasjement fra hele regionen. Den har etter hvert utviklet seg til å bli en solid og godt likt folkefest, der både små og store aktører bidrar til et variert og inkluderende program. I 2025 gikk festivalen av stabelen 14. - 17. august, med den store festivaldagen lørdag 16. august. Da ble sentrum fylt med smaker, boder og liv, og publikum fikk oppleve en dag med matglede, aktiviteter og lokalt engasjement.
Veivalg og utvikling
I forkant av festivalen ble det jobbet målrettet med å videreutvikle program og innhold, med særlig vekt på å styrke matprofilen. Samarbeidet mellom festivalstyret og TEAL handlet om å få med relevante aktører, skape en helhetlig opplevelse og utnytte potensialet i hele festivalområdet. Resultatet ble en svært vellykket festival, som både utstillere, frivillige og publikum løftet frem som noe av det beste noensinne.
Konsulent: Heidi Netland Berge
Foto: Tomatfestivalen
Nettside: https://tomatfestivalen.no/